Τρίτη 3 Ιουνίου 2014

Μην μας “σωζετε” άλλο! Αφήστε μας να “καταστραφούμε”!



Καμιά φορά στην προσπάθειά μας να αναρριχηθούμε κοινωνικά και πολιτικά πείθουμε τον ίδιο μας τον εαυτό ότι αποστολή μας είναι να σώσουμε το χωριό μας, τον δήμος μας, την χώρα μας και γιατί όχι και τον πλανήτη. Πρέπει όμως να πείσουμε και τους γύρω μας και επειδή δεν μπορούμε να αρθρώσουμε ούτε λέξη τότε αρχίζουμε να αλλάζουμε την εμφάνιση μας, να γινόμαστε όμορφοι να φωτογραφιζόμαστε, να οργανώνουμε ή να συμμετέχουμε σε φιέστες και να ακολουθούμε το lifestyle γιατί αυτό πουλάει και είναι μαγικό. Η μαγεία του όμως έγκειται στο γεγονός ότι μετατρέπει το μηδενικό σε νούμερο. Παίρνουμε ανθρώπους μαζί μας (όχι βέβαια καλύτερους από εμάς), οι οποίοι θα φροντίσουν να μας φτιάξουν την εικόνα… να μας κάνουν πιο όμορφους. Κάπου κάποτε είχαμε ακούσει ή διαβάσαμε την φράση: «Η ομορφιά θα σώσει τον κόσμο» αλλά δεν δώσαμε σημασία ότι είναι παρμένη από τον «Ηλίθιο» του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι και νομίζουμε ότι είναι διαφήμιση της εταιρείας ενδυμάτων Raxevsky (στην ελληνιστή Ραξέφσκι). Και φτάνει η τραγική ώρα και στιγμή που δεν καταφέρνουμε τον στόχο μας και τότε όλα καταρρέουν. Ευτυχώς, όμως, υπάρχουν όσοι μας αγαπούν και πίστεψαν σε μας και προσπαθούν να μας παρηγορήσουν λέγοντας μας: «…άφησέ τους, δεν πειράζει, δεν φταις εσύ που αυτοί δεν θέλουν να σωθούν!».

katouna koupepe

Κύριε όταν αγκαλιάζω έναν αδερφό νομίζω ότι κρέμομαι από τον λαιμό σου



Νικηφόρος Βρεττάκος

Η μαστροπεία σε σχολικά βιβλία

Μαγαρίζουν τα παιδιά. Και το κτηνώδες έγκλημα, η παιδεραστία, στα σχολικά βιβλία
 
Δυστυχώς και τα  βιβλία του Γυμνασίου – της Γλώσσας – συνιστούν κι αυτά κακέκτυπα της τηλοψίας, προβάλλουν λανθασμένα πρότυπα, αποϊεροποιούν εδραίες αξίες, προωθούν τον πρόωρο ερωτισμό, την άκαιρη σεξουαλικότητα. Αποαθωοποιούν, με έναν λόγο τα παιδιά, σε μια ηλικία που μονάχη έγνοια τους πρέπει να είναι η σπουδή, η μόρφωση και η θωράκισή τους με τις «αρετές που υψώνουν τον άνθρωπο στο ύψος του ανθρώπου» (Σεφέρης).

Για του λόγου το αληθές, παραθέτω ένα κείμενο, το οποίο περιέχεται στο «τετράδιο εργασιών» του μαθήματος «Νεοελληνική Γλώσσα», Α’ Γυμνασίου (σελ. 16). Δηλαδή απευθύνεται σε παιδιά 12-13 ετών, που μόλις εγκατέλειψαν το δημοτικό σχολείο. Τίτλος του «Οσάκις» . Επαναλαμβάνω αποσκοπεί στην γλωσσική και πνευματική καλλιέργεια μαθητών Α’ Γυμνασίου:

<<Ο καθηγητής της φιλολογίας έριχνε κάθε μέρα το μπαλάκι. Όλη η τάξη το έπιανε σαν ένα γαργαλιστικό μήνυμα. Το πετούσε ο ένας στον άλλον. Χαράς ευαγγέλια. «Οσάκις…» άρχισε τη φράση του ο φιλόλογος.
«Ναι. Ναι. Ο Σάκης! Ο Σάκης!
» φώναζαν όλες μαζί οι μαθήτριες γελώντας. Κι ο καθηγητής τρελαινόταν. «Οσάκις…» επαναλάμβανε τονίζοντας τη λέξη σαν να έλεγε «σκάστε».«Ο Σάκης! Ο Σάκης!» ακουγόταν πάλι από κάτω και το γέλιο έδινε κι έπαιρνε.
Ο καθηγητής δεν μπορούσε να ξεχωρίσει ποιες από τις μαθήτριες ήταν οι δράστες. Η λέξη – μπαλάκι κυλούσε ακαριαία σε κλάσμα δευτερολέπτου μέσα από τα χείλια τους που ήταν κρυμμένα στο κάτω μέρος του σκυμμένου τους κεφαλιού. Νόμιζε πως απλώς επαναλάμβαναν τη λέξη. Πως τις ερέθιζε αυτή η λέξη. Δεν ήταν όμως έτσι. Άλλο πράγμα το «Οσάκις» κι άλλος άνθρωπος «Ο Σάκης».

Ο Σάκης ήταν ηλεκτρολόγος με μαγαζί. Μεγαλύτερός τους, 20 με 25 ετών. Τα είχε φτιάξει με την Αλέκα. Μια από τις μαθήτριες της τάξης. Ψηλή κι αδύνατη, με κοντά ξανθά μαλλιά και μεγάλα καστανά μάτια, μακρύ λαιμό και μακριά χέρια και πόδια, κάπως ξερακιανή, αλλά ζόρικη. Στα 15-16, όπως όλες τους. Η πρώτη που έβγαινε ραντεβού μήνες τώρα. Ο Σάκης την περίμενε το μεσημέρι στην άλλη γωνία κι οι άλλες μαθήτριες έτρεχαν από πίσω της να τον δούνε. Τα σχόλια έδιναν κι έπαιρναν. Ήταν ο πρώτος έρωτας της τάξης.

Ο καθηγητής φώναξε την πρώτη μαθήτρια, τη Μαρία, στο γραφείο του και τη ρώτησε. «Τι συμβαίνει με το «Οσάκις»; Γιατί αυτή η αντίδραση;»

«Δεν ξέρω, κύριε.
Στο δικό μου θρανίο δεν ξέρουμε τίποτα. Το πήραν έτσι φαίνεται και το διασκεδάζουν» του απάντησε. Ρώτησε κι άλλες μαθήτριες. Μερικές δεν κρατήθηκαν και γελούσαν. Ο καθηγητής προσπάθησε να βγάλει από το λεξιλόγιό του τη λέξη «Οσάκις». Αυτή όμως αντιστεκόταν. Του έβγαινε αυθόρμητα, έστω και με κάποια καθυστέρηση. Τότε, όμως, γινόταν πανζουρλισμός. Σαν να την είχε στερηθεί η τάξη και ξεσπούσε «Ο Σάκης! Ο Σάκης!», φώναζαν ακόμα πιο δυνατά και γελούσαν με την καρδιά τους. Γιατί ήταν υπόθεση καρδιάς και όχι γραμματικής».

Ερωτώ: Τι διαβάζουμε εδώ; Περιγράφει ή δεν περιγράφει το κείμενο αποπλάνηση ανηλίκου;
Ερωτώ: Όπως παρουσιάζει το κείμενο αυτήν την σχέση, σαν κάτι το φυσιολογικό, το ακίνδυνο, δεν αποτελεί έμμεση παρότρυνση για επιδίωξη τέτοιων καταστρεπτικών σχέσεων; Μπορείς να περιγράφεις με χαζοχαρούμενο τρόπο μια τέτοια κατάσταση; Ποιος γονέας θα ανεχόταν η κόρη του «να βγαίνει ραντεβού» με εικοσιπεντάχρονο; Εδώ πρόκειται για εξύμνηση της παιδεραστίας, του βδελυρού και φρικιαστικού αυτού εγκλήματος, για το οποίο ανατριχιάζουμε όλοι και στο άκουσμά του.

Κάτω από το κείμενο «καμαρώνει», για εμπέδωση προφανώς, η εξής κρανιοκενής ερώτησ
η: «γιατί γελούσε η τάξη, όταν ακουγόταν η λέξη Οσάκις στο κείμενο». Τι θα απαντήσει το παιδί σε μια τέτοια «παραλυμένη» ερώτηση; Όπως έγραφε σε ένα εξαιρετικό του κείμενο ο αγαπητός φίλος και γιατρός Φώτης Μιχαήλ:

«Αντί να διδάσκεται η αρμονική συζυγία, έχουμε πρόωρη σεξουαλική καθοδήγηση. Το πρώτο θα μας εξασφαλίσει ευτυχισμένα νιάτα, ενώ το δεύτερο, θα μας φορτώσει με σοβαρά σωματικά και ψυχικά τραύματα, όπως είναι οι ακριβοπληρωμένες επιπόλαιες σχέσεις οι βαριές καταθλίψεις και οι απόπειρες αυτοχειρίας».


Άλλο χαρακτηριστικό μάθημα είναι το :«Το θέλγητρο της Ανδαλουσίας». ( Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Α΄ Γυμνασίου) γράφει: «Η Ανδαλουσία είναι μια γυναίκα του λαού, κρουστή και μελαψή, με κόκκινα χείλια και φλογερό βλέμμα, που αγαπάει τη ζωή, το χορό και το τραγούδι, μια γυναίκα όλη χυμούς και ζωτικότητα…δίνει ερωτικές συνεντεύξεις μέσα στις εκκλησίες ». (σελ.114). «Ανδαλουσία! Ανδαλουσία…Ανθισμένος τόπος…..που ρυθμίζουν τους ηδονικούς χορούς των τσιγγάνων……..θρησκευτικές λιτανείες που περιφέρουν γλυκερές Παναγίες ντυμένες σαν κούκλες και γεμάτες δαντέλες και μαργαριτάρια, ακολουθούμενες από μετανοούντες που κρύβουν το πρόσωπό τους μέσα σε κουκούλες μοναχών και που, όταν περνάν κάτω από τα παράθυρα της αγαπημένης τους γυναίκας, χτυπούν το κορμί τους με βίτσες…..». (σελ. 115).
Στο ίδιο βιβλίο, σελ. 124, διαβάζουμε έναν «εξαιρετικό» ορισμό της πατρίδας μας. «…ήταν η Ελλάδα μια γυναίκα τόσο προκλητική σεξουαλικά που έπρεπε να την ερωτευτώ σωματικά και απελπισμένα…», κάποιου Άγγλου συγγραφέα.

«Ανεβαίνουμε» στη Β’ Γυμνασίου. Και εδώ οι ίδιες ψυχοφθόρες ανοησίες. Στο «Ανθολόγιο» της τάξης αυτής επαινείται ο «αρχαίος» θεσμός της εταίρας (=πόρνη). Αποσπώ κάποιους στίχους από το κείμενο:
«Είναι κάποια ψηλή (εταίρα) φοράει σανδάλι με σόλα λεπτή και κυκλοφορεί με το κεφάλι γερμένο στον ώμο, αυτό αφαιρεί ύψος. Δεν έχει κάποια γλουτούς, τους προσθέτει ραμμένους κάτω από το φόρεμα. Έτσι, όσοι τη βλέπουν εκστασιάζονται με τα οπίσθιά της. Έχει κοιλιά∙ διαθέτουν για λόγου της στήθη, όπως αυτά που έχουν οι ηθοποιοί στις κωμωδίες∙ φορώντας τέτοια στήθη πρόσθετα στητά… (σελ. 40)».

Και συνεχίζεται η παιδαγωγικώς εξονυχιστική διερεύνηση και ερμηνεία των καλλωπιστικών μεταλλάξεων της εταίρας
. Και ακολουθούν βεβαίως οι εμπεδωτικές ερωτήσεις προς πλήρη αποκολοκύνθωση των μαθητών: Η πρώτη αναφέρεται τις «βελτιωτικές επεμβάσεις» στις οποίες επιδίδονται οι ιδεώδες εταίρες. Η δεύτερη στα καλλυντικά που χρησιμοποιούν και σε ποιο σημείο του σώματός τους (Ένα καλλυντικό για το εγκέφαλο των συγγραφέων χρειάζεται). Τα σχόλια περιττεύουν, χάθηκε η αιδώς, ιθύνοντες και τέκτονες των βιβλίων αυτών ευρίσκονται «πλανώντες και πλανώμενοι» (Β´ Τιμ. 3, 13).
Στα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνιας Β’ Γυμνασίου, σελ. 190, αφού παρατίθεται ένα μαλαισιακό ερωτικό ποίημα κάποιου Ιβάν Γκόλ, στις εργασίες καλούνται οι μαθητές να περιγράψουν προσωπικές ερωτικές εντάσεις.
Γ’ Γυμνασίου, συνεχίζεται το μαγάρισμα των νέων, η απαξίωση του όποιου εναπομείναντος κύρους του σχολικού μαθήματος, αλλά και του εκπαιδευτικού, που καλείται να διδάξει τις νεοεποχίτικες σεξομπουρδολογίες.

Μάθημα «Νεοελληνική Γλώσσα» (σελ. 148).
Εδώ εμφιλοχώρησε ένα τραγούδι, το οποίο μπορεί να το ακούσει τις μεταμεσονύκτιες ώρες σε κάποιο ξενυχτάδικο για χασομέρηδες, αλλά σε σχολική τάξη ουδείς σοβαρός παιδαγωγός θα το παρουσίαζε και μάλιστα σε βιβλίο. Κείμενο:

«Άμα ξυπνήσεις και έχεις βγάλει ουρά / αν κοιταχτείς και έχεις βγάλει βυζιά / Don’t worry be happy / Άμα η κόρη σου σε λέει μπαμπά ενώ ο γιος σου / σε φωνάζει μαμά / Don’t worry be happy» και λοιπά και λοιπά.

Ερώτηση: Καθηγητής που θα διαβάσει τον στίχο «αν κοιταχτείς και έχεις…» δεν κινδυνεύει με οριστική απώλεια της σοβαρότητάς του; Από πότε η χυδαιότητα και η αισχρολογία ανήκουν στα γνωστικά πεδία του σχολείου;  
Δρέπουμε τους καρπούς μιας Παιδείας, μιας αγωγής που προβάλλει, «διδάσκει» την διαφθορά, την λαγνεία. Ας τα σκεφτούν αυτά οι γονείς, ας τα διαβάσει αυτά κάποιος Εισαγγελέας.
 Και ένα τελευταίο σκύβαλο. Στο τετράδιο εργασιών Γ’ Γυμνασίου,  σελ. 73, σε κείμενο με τίτλο «παραπλανητικά», οι μαθητές μυούνται και στην αστρονομία, τα ζώδια και τα ωροσκόπια από τον «μέγα παιδαγωγό», Κώστα Λεφάκη, τον γνωστό τηλεαστρολόγο. Διαβάζω: «Ο Άρης θα εμπνεύσει πολύ κόσμο πάνω σε νέους σκοπούς. Οι σκοποί αυτοί ίσως να είναι ερωτικοί…Αυτόν τον μήνα οι συμπτώσεις θα ενισχύσουν τις ερωτικές σχέσεις…». Λεφάκη βρίσκεις σ’ αυτά τα βιβλία. Πού είναι όμως τα μεγάλα πνευματικά αναστήματα του τόπου;
Το θέμα είναι τι κάνουμε; O άγιος Γέροντας Παϊσιος ο Αγιορείτης στο βιβλίο του «με πόνο και αγάπη για τον σύγχρονο άνθρωπο», έλεγε : «Το έργο του δασκάλου είναι ιερό. Έχει μεγάλη ευθύνη και, αν προσέξη, μπορεί να πάρει μεγάλο μισθό από τον Θεό. Να φροντίζη να διδάσκη στα παιδιά τον φόβο του Θεού. Πρέπει να βρουν τρόπο οι εκπαιδευτικοί να περνούν κάποια μηνύματα στα παιδιά για τον Θεό και για την Πατρίδα. Ας σπείρουν αυτοί τον σπόρο, και ας μην τον δουν να βλαστάνη. Τίποτε δεν πάει χαμένο, κάποια στιγμή θα πιάση τόπο». Υπάρχει ελπίδα αλλά, πρώτον, «θέλει μελτέμι γερό, γεννημένο στην Τήνο, που να ‘ρθει με την ευχή της Παναγίας να καθαρίσει τον τόπο απ’ όλων των λογιώ της Τουρκιάς και της γηραιάς Ευρώπης τα παομεινάρια», (Ελύτης), και, δεύτερον, «απ’ έξω μαυροφόρ’ απελπισιά και χειροπιαστό σκοτάδι»: Κρυφό Σχολειό. Ένα σε κάθε ενορία, στα οποία θα διδάσκουν δάσκαλοι με ψυχή και Χριστό.  Η εκκλησία πάντα στάθηκε ελληνοσώτειρα. Οι άμβωνες να σταματήσουν τις ιερές μουρμούρες. Η Πατρίδα χάνεται, το ποίμνιο ποδοπατείται. Οι καιροί απαιτούν Πατροκοσμάδες και επισκόπους Γερμανούς που σηκώνουν λάβαρα. Την πατρίδα το ’21 δεν την ελευθέρωσε η Ευρώπη και καμμιά συμμορία τύπου Τρόικας. Την ανέστησε η μαγιά, τα πνευματικοπαίδια του αγίου Κοσμά του Αιτωλού, των Δασκάλων του Γένους, των Νεομαρτύρων.
Δημήτρης Νατσιός
Δάσκαλος - Κιλκίς

ΕΡΧΟΝΤΑΙ 50.000 ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΑΕΔ...


Ξεκινά μέσα στους επόμενους μήνες, η προκήρυξη των τεσσάρων προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ), για 49.761 άτομα. Οι ωφελούμενοι θα απασχοληθούν για πέντε μήνες...
σε Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου.

Η αμοιβή των απασχολουμένων θα είναι 748 ευρώ για ανέργους άνω των 25 ετών, από τα οποία τα 499 θα είναι καθαρή αμοιβή και τα 258 ασφαλιστικές εισφορές. Συνολικά, η αμοιβή του πενταμήνου θα είναι 3.470 ευρώ............

Για τους ανέργους κάτω των 25 ετών, η αμοιβή θα είναι 652 ευρώ το μήνα εκ των οποίων τα 427 θα είναι η καθαρή αμοιβή και τα 225 ασφαλιστικές εισφορές, ενώ η συνολική αμοιβή θα είναι 3.260 ευρώ.

Τα κριτήρια επιλογής είναι:

- Χρονικό διάστημα συνεχόμενης εγγεγραμμένης ανεργίας του ωφελούμενου ή του / της συζύγου με ανώτατο όριο τους 36 μήνες.

- Το ύψος του ετήσιου ατομικού ή οικογενειακού εισοδήματος.

- Ο αριθμός των ανηλίκων τέκνων.

Οι ωφελούμενοι οι οποίοι θα επιλεγούν, θα πρέπει να είναι:

- Εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, μέλη οικογενειών στις οποίες δεν εργάζεται κανείς και οι σύζυγοι αυτών είναι εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ.

- Εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, μέλη μονογονεϊκών οικογενειών στις οποίες δεν εργάζεται κανείς.

- Εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ νέοι άνεργοι, ηλικίας 18 έως 29 ετών.

- Εγγεγραμμένοι μακροχρόνια άνεργοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ.

- Άνεργοι πτυχιούχοι Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα (ΑΕΙ-ΤΕΙ) εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ.
 

protothema.gr

γίγαντες ταπεινοί


Στὸν τόπο μας, ἀλλοίμονο! πολὺ λίγοι ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους ποὺ καταγίνουνται μὲ τὰ λεγόμενα πνευματικὰ ζητήματα καὶ ποὺ γράφουνε βιβλία, ἔχουνε κάποια σχέση μὲ τὴ θρησκεία, κι᾿ ἀκόμα πιὸ λίγοι μὲ τὴν Ὀρθοδοξία. Οἱ περισσότεροι ἀπ᾿ αὐτοὺς δὲν καταδέχουνται μηδὲ νὰ κοιτάξουνε κατὰ κεῖ. Τὴ χριστιανικὴ θρησκεία κι᾿ ὅ,τι ἔχει σχέση μ᾿ αὐτή, τὴ θεωροῦνε ἀνάξια γιὰ νὰ ἀπασχολήση τὰ σοφὰ κεφάλια τους. Γι᾿ αὐτούς, ὅποιος πιστεύει στὸν Χριστὸ εἶναι θρησκόληπτος, στενόμυαλος κι᾿ ἀνεξέλικτος. Τὸ νἆναι κανένας ἄπιστος, καὶ μάλιστα νὰ κομπάζη γι᾿ αὐτό, εἶναι μεγάλος κ᾿ ὑψηλὸς τίτλος πνευματικῆς σοβαρότητας, ποὺ τὸν ἔχουνε οἱ βαθυστόχαστες διάνοιες. Φόβος καὶ τρόμος τοὺς πιάνει μὴν τύχη καὶ τοὺς πάρουνε γιὰ ἀνθρώπους ποὺ δίνουνε καὶ τὴν παραμικρὴ σημασία στὴ θρησκεία, δηλαδὴ σὲ ἕνα πρᾶγμα ποὺ εἶναι γιὰ τὶς γρηὲς καὶ γιὰ τοὺς φτωχοὺς τῷ πνεύματι. Ἕνας τέτοιος μου εἶπε πὼς μὲ θαυμάζει γιὰ τὸ θάρρος ποὺ ἔχω νὰ λέγω καὶ νὰ γράφω πὼς εἶμαι χριστιανός. Ὑπάρχουνε οἰκογένειες ποὺ ντρέπουνται γιὰ κάποιον ἀπὸ τοὺς δικούς τους ποὺ εἶναι εὐλαβής, καὶ θυμᾶται κανένας τὰ λόγια τοῦ Χριστοῦ ποὺ εἶπε πὼς ἦρθε στὸν κόσμο νὰ βάλη φωτιά, καὶ νὰ χωρίση τὰ παιδιὰ ἀπὸ τοὺς γονιοὺς κι᾿ ἀδελφὸ ἀπ᾿ ἀδελφό, καὶ πὼς ὅποιος θἄχη σὲ ντροπή του πὼς πιστεύει σ᾿ Ἐκεῖνον καὶ στὰ λόγια του, θὰ τὸν ἔχη κι᾿ ὁ Χριστὸς σὲ ντροπὴ σὰν θὰ ξανἄρθη μὲ θεϊκὴ δόξα τριγυρισμένος ἀπὸ τοὺς Ἀγγέλους: «Ὃς γὰρ ἂν ἐπαισχυνθῇ με καὶ τοὺς ἐμοὺς λόγους ἐν τῇ γενεᾷ ταύτη τὴ μοιχαλίδι καὶ ἁμαρτωλῶ, καὶ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἐπαισχυνθήσεται αὐτόν, ὅταν ἔλθη ἐν τῇ δόξῃ τοῦ Πατρὸς αὐτοῦ μετὰ τῶν Ἀγγέλων τῶν ἁγίων».

Ναί. Ὁ Χριστὸς εἶναι ντροπὴ γιὰ τοὺς ἔξυπνους καὶ πολύξερους ἀνθρώπους τούτου τοῦ κόσμου. Ἡ ἀθεΐα εἶναι τὸ σημεῖο τῆς πνευματικῆς ἀριστοκρατίας. Οἱ βαθυστόχαστες αὐτὲς διάνοιες, ἂν καταδεχτοῦνε καμμιὰ φορὰ νὰ μιλήσουνε γιὰ θρησκεία, τὸ κάνουνε γιὰ νὰ τὴν περιπαίξουνε, ἢ γιὰ νὰ τὴ χτυπήσουνε, παίρνοντας ἀφορμὴ ἀπὸ κάποια καινούργια φιλοσοφικὴ θεωρία. Ὅλα τὰ ξέρουνε. Τὸ μόνο πρᾶγμα ποὺ γι᾿ αὐτὸ δὲν γνωρίζουνε τίποτα, εἶναι τὸ τί εἶναι αὐτὴ ἡ θρησκεία ποὺ δὲν παραδέχουνται. Ὁ Πασκὰλ λέγει πὼς οἱ περισσότεροι ἀπ᾿ ὅσους πολεμᾶνε τὴ θρησκεία δὲν ξέρουνε τί εἶναι αὐτὸ ποὺ πολεμᾶνε.

Οἱ δικοί μας οἱ γραμματισμένοι, προπάντων οἱ λεγόμενοι «λογοτέχνες», δὲν ἔχουνε ἰδέα γιὰ τὴ θρησκεία μας, ἰδιαίτερα γιὰ τὴν Ὀρθοδοξία, σὲ καιρὸ ποὺ στὴν Εὐρώπη, ποὺ τὴν ἔχουνε γιὰ δασκάλα τους, γίνεται μεγάλη ἀναταραχὴ στὰ πνεύματα, καὶ κάποιες σπουδαῖες ψυχές, σὰν νἆναι ζαρκάδια διψασμένα μέσα στὸν ξέρακα τῆς ὑλιστικῆς γνώσης, τρέχουνε νὰ ξεδιψάσουνε στὶς δροσερὲς βρύσες τῆς Ὀρθοδοξίας.

Ποιὸς ἀπὸ τοὺς δικούς μας «λογοτέχνες», αἰσθητικοὺς καὶ στοχαστές, ξέρει τίποτα ἀπὸ τούτη τὴν πνευματικὴ ἀναστάτωση ποὺ γίνεται σήμερα, μακρυὰ ἀπὸ «τὶς λογοτεχνίες, κι᾿ ἀπὸ τὶς αἰσθητικές» ποὺ καταγίνουνται; Ποιὸς θέλησε, κἂν ἀπὸ περιέργεια, νὰ διαβάση κάποια πατερικὰ βιβλία καὶ νὰ ξεζέψη τὸν ἑαυτό του ἀπὸ τὸ μαγκανοπήγαδο ποὺ γυρίζει μὲ δεμένα μάτια; Μὰ κι᾿ ἂν τ᾿ ἀποφασίση κανένας, θὰ δῆ πὼς εἶναι τόσο ἀλλοιώτικα τὰ νοήματα ποὺ θὰ διαβάση, ὥστε δὲν θὰ καταλάβη τίποτα, ὅπως εἶναι μαθημένος στὰ ἀντιπνευματικὰ διαβάσματα, καὶ θὰ τὰ παρατήση. Ἤ, ἂν τύχη νὰ διαβάση κανένα ἁγιωτικὸ βιβλίο, γραμμένο μὲ κείνη τὴ βλογημένη ἁπλότητα ποὺ ἔχουνε τὰ ἀληθινὰ καὶ ἀπροσποίητα πράγματα, θὰ τὸ περιφρονήση, γιατὶ εἶναι συνηθισμένος στὶς πολύπλοκες καὶ μπερδεμένες φιλοσοφίες, κι᾿ ἂς εἶναι σαπουνόφουσκες.

Φώτης Κόντογλου - ΓΙΓΑΝΤΕΣ ΤΑΠΕΙΝΟΙ, ΒΙΒΛΙΟ Α΄, Εκδόσεις ΑΚΡΙΤΑΣ

Μια παιδική σκηνή για το καλοκαίρι-ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ






 Ένα παιχνίδι που τα παιδιά θα το απολαύσουν στον κήπο και στην εξοχή. 
Μια όμορφη κατασκευή εύκολη και γρήγορη που μπορείτε να φτιάξετε και να διασκεδάσουν τα παιδιά.

Θα χρειαστείτε:πλαστικά στεφάνια, ένα παλιό σεντόνι, κλωστές , παραμάνες, πετονιές και ξεκινήστε την κατασκευή.... Περάστε το σεντόνι στο στεφάνι και πιάστε το με παραμάνες. Διακοσμήστε με κλωστές και κορδέλες, βάλτε πετονιά και κρεμάστε την ψηλά στο δέντρο.
 Η παιδική σας σκηνή είναι έτοιμη. 

Summer-hoop-canopy02.jpg
Summer-hoop-canopy03.jpg Summer-hoop-canopy04.jpg











 
www.alannageorge.com

Φυσικά αντικουνουπικά

Αντιμετωπίζουμε τα κουνούπια με τα δικά μας φυσικά αντικουνουπικά! 

 

1. Φυτά και βότανα
Δενδρολίβανο, βασιλικός, φασκόμηλο, δυόσμος, λεμονόχορτο, ευκάλυπτος, λεβάντα, σκόρδο, σιτρονέλα και γεράνι: 
Φυτέψτε τα οπουδήποτε γύρω από το σπίτι και κυρίως κοντά σε ανοίγματα (πόρτες και παράθυρα) ή προμηθευτείτε τα αντίστοιχα αιθέρια έλαια. Εδώ θα πρέπει να δείξετε προσοχή, μια που κάποια έλαια δεν ενδείκνυνται για εγκύους και βρέφη.
Πώς να τα χρησιμοποιήσουμε:

Διαλύουμε αιθέρια έλαια της επιλογής μας (κάποιο από τα παραπάνω) σε νερό ή σε νερό και οινόπνευμα και ψεκάζουμε τους τοίχους και τα φυτά εξωτερικά και εσωτερικά του σπιτιού κάθε 15-20 μέρες. Με τον ίδιο τρόπο θα μπορούσαμε να βράσουμε κάποιο ή κάποια από τα παραπάνω βότανα και να χρησιμοποιήσουμε το «αντικουνουπικό» μας σε ψεκαστήρι πάλι στους τοίχους, τα φυτά ή και πάνω μας.

2. Βιταμίνη Β1
Έχει αποδειχθεί πως η επαρκής λήψη της συγκεκριμένης βιταμίνης δρα κατά των τσιμπημάτων των κουνουπιών.

3. Αποφεύγουμε την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε κάλιο
Οι τροφές αυτές, όπως οι μπανάνες για παράδειγμα, έχει αποδειχθεί πως το γαλακτικό οξύ που παράγεται μετά την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε κάλιο έλκει τα κουνούπια. Επίσης η κατανάλωση μπύρας αυξάνει τις πιθανότητες να προσελκύσουμε κάποιο κουνουπάκι.

4. Αποφεύγουμε τα σκούρα ρούχα
Τα
κουνούπια έλκονται από τα σκούρα ρούχα που «δεσμεύουν» τη θερμότητα καθώς και από ρούχα με λουλουδάτα σχέδια ή έντονα χρώματα. Φοράμε ρούχα που μας κρατούν δροσερούς και προτιμάμε ρούχα με μακριά μανίκια και άνετα παντελόνια, ιδιαίτερα τις απογευματινές και βραδινές ώρες.

5. Αποφεύγουμε τα λουλουδάτα αρώματα
Εξίσου θελκτικά για τα κουνούπια είναι όλα τα φρουτένια και λουλουδάτα αρώματα.

6.  Χρησιμοποιούμε κουνουπιέρες
Ειδικά στο παιδικό κρεβάτι και στο καρότσι, και τις ελέγχουμε τακτικά για τρύπες.

7. Σίτες
Στο σπίτι τοποθετούμε σήτες σε παράθυρα, φεγγίτες και αεραγωγούς τζακιού.  

8. Ναι στους  ανεμιστήρες
Ιδιαίτερα εκείνοι της οροφής, δυσχεραίνουν την προσέγγιση των εντόμων. Όσο για τα κλιματιστικά, βοηθούν, επειδή ο δροσερός αέρας μειώνει τη δραστηριότητα των κουνουπιών.

9. Προτιμούμε λαμπτήρες κίτρινου χρώματος
Ιδιαίτερα για τους εξωτερικούς χώρους, επειδή προσελκύουν λιγότερο τα κουνούπια.

10. Λεμόνι, το θαυματουργό  
Αφήνουμε κομμένες φέτες λεμονιού σε ένα πιατάκι μέσα στο δωμάτιο να «μαζέψει» τα κουνούπια και να τα απομακρύνει.  

Φτιάχνοντας τα δικά μας αντικουνουπικά
Για να φτιάξουμε ένα φυσικό, υγιεινό και οικολογικό απωθητικό για τα κουνούπια: Ρίχνουμε σε ένα γυάλινο δοχείο 10 σταγόνες από ένα ή περισσότερα «αντικουνουπικά» αιθέρια έλαια, προσθέτουμε 2 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο (ή κάποιο άλλο λάδι βάσης) και ανακατεύουμε καλά τα υλικά. Αλείφουμε λίγες σταγόνες στο δέρμα μας ή στα ρούχα μας.

Ακόμη ένα καλό παρασκεύασμα είναι το αντικουνουπικό από μαϊντανό: Ψιλοκόβουμε ένα ματσάκι μαϊντανό και το ρίχνουμε σε ένα μπουκάλι μηλόξυδο. Το αφήνουμε στο ψυγείο ή την κατάψυξη για λίγες ώρες. Στη συνέχεια είτε χρησιμοποιούμε το μείγμα απευθείας στο δέρμα μας είτε βρέχουμε με αυτό ένα μαντήλι και το φοράμε στον λαιμό.

Αν παρόλα αυτά δεν καταφέραμε να ξεφύγουμε από τα τσιμπήματα, μπορούμε να καταπραΰνουμε την αίσθηση της φαγούρας με μία αλοιφή από ίσα μέρη νερόξύδι) και μαγειρική σόδα και να την εφαρμόσουμε τοπικά στο σημείο που θέλουμε. Άλλες πολύ καλές λύσεις είναι να τρίψουμε πάνω στο επίμαχο σημείο μία σκελίδα σκόρδο, φρέσκα φύλλα μαντζουράνας, να ρίξουμε λίγο χυμό λεμονιού ή αλόη. Επίσης, μια πολύ καλή επιλογή είναι και το βαλσαμόλαδο
 

imommy

Όσιος Γέροντας Πορφύριος: Η δύναμη της προσευχής των γονέων.

 
 
Όσιος Γέροντας Πορφύριος: Η προσευχή σας αυτή θα γίνει ζωογόνος πνοή.
«Αυτά που θέλετε να πείτε στα παιδιά σας, να τα λέτε με την προσευχή σας.
Τα παιδιά δεν ακούν με τα αυτιά, μόνο όταν έρχεται η Θεία Χάρις που τα φωτίζει, τότε ακούνε αυτά που θέλουμε να τους πούμε.
Όταν θέλετε να πείτε κάτι στα παιδιά σας, πέστε το στην Παναγία κι αυτή θα ενεργήσει.
Η προσευχή σας αυτή θα γίνει ζωογόνος πνοή, πνευματικό χάδι, που χαϊδεύει, αγκαλιάζει, έλκει τα παιδιά».

Απόσπασμα από το βιβλίο «Βίος καί Λόγοι» αγ. Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου, 
εκδ. Ι. Μ. Χρυσοπηγής Χανίων

Το Άγιον Όρος αποχαιρέτησε τον Γέροντα Μωϋσή (φωτογραφίες)




Με αισθήματα χαρμολύπης και συγκίνησης υποδέχτηκε σήμερα το Άγιον Όρος τον μακαριστό γέροντα Μωυσή, ο οποίος ξημερώματα Κυριακής εξεπλήρωσε το κοινόν χρέος.
Η βατοπεδινή αδελφότητα υποδέχτηκε τα λείψανα του π. Μωυσή του αγιορείτη στον αρσανά της Μονής.
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καστορίας Σεραφείμ με τους πατέρες της Μονής Βατοπεδίου τέλεσαν Τρισάγιο στη μνήμη του γέροντα.
Ο Μητροπολίτης Καστορίας βαθύτατα συγκινημένος, ο οποίος έναν ολόκληρο σχεδόν χρόνο διηκόνισε και αυτός και οι ιερείς του τον μακαριστό γέροντα Μωυσή. 


Βυζαντινή Μουσική Εκδήλωση

300  ΕΤΗ  ΑΠΟ  ΤΗ  ΓΕΝΝΗΣΗ  ΤΟΥ  ΑΓΙΟΥ  ΚΟΣΜΑ  ΤΟΥ  ΑΙΤΩΛΟΥ

Στις προγραμματισμένες εκδηλώσεις της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας για την επέτειο της συμπληρώσεως 300 ετών από της γεννήσεως του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού εντασσόταν και η Βυζαντινή Μουσική Εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Κυριακής 1 Ιουνίου 2014, από τη Σχολή Βυζαντινής Μουσικής Αγρινίου «Δαυίδ ο Ψαλμωδός» της Ιεράς Μητροπόλεως.
Το πρωί της Κυριακής, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμάς ιερούργησε στο Καθολικό της Ιεράς Μονής του Αγίου Κοσμά στο Θέρμο Τριχωνίδος, ευχαριστώντας τον Θεό για την παρουσία του Αγίου Κοσμά ανάμεσά μας με το Ιερό Λείψανό του. Η πρώτη Κυριακή του Ιουνίου έχει καθιερωθεί ως ημέρα κατά την οποία εορτάζεται η επέτειος της επανακομιδής του αποτμήματος του ιερού λειψάνου του Αγίου Κοσμά, το έτος 2007, στην ιδιαιτέρα πατρίδα του.
Η απογευματινή εκδήλωση της Σχολής Βυζαντινής Μουσικής έλαβε χώρα στην κατάμεστη αίθουσα εκδηλώσεων του Παπαστρατείου Μεγάρου της Γυμναστικής Εταιρείας Αγρινίου, με την ευκαιρία της λήξεως των μαθημάτων του σχολικού έτους.
Κατά την έναρξη, μαζί με την παρουσίαση του προγράμματος, λίγα εισαγωγικά λόγια για τον εορτασμό της ημέρας απηύθυνε ο Διευθυντής της Σχολής κ. Κωνσταντίνος Καντάνης.
Στο α’ μέρος της εκδηλώσεως, το οποίο περιλάμβανε εκκλησιαστικούς ύμνους, εμφανίστηκαν τρία χορωδιακά σύνολα που παρουσίασαν ύμνους από την εορτή της Αναστάσεως του Κυρίου και την εορτή του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού. Στο β’ μέρος οι μαθητές και οι καθηγητές της Σχολής, με τη συνοδεία παραδοσιακών μουσικών οργάνων παρουσίασαν τραγούδια του ιδρυτή και καθηγητή της Σχολής αειμνήστου πρωτοψάλτου Γερασίμου Πρεβεζιάνου, του οποίου συμπληρώνονται εφέτος είκοσι χρόνια από την κοίμησή του (+1994).
Κατόπιν πραγματοποιήθηκε η σύντομη ομιλία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμά, ο οποίος μίλησε για τη ζωή και την προσφορά του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού στο σκλαβωμένο Γένος, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στα ιδανικά και τις αξίες που πίστευε και κήρυσσε ο μεγάλος Εθναπόστολος.
«Τριακόσια χρόνια έχουν περάσει από τότε που γεννήθηκε ο μετέπειτα Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, εκείνος που έφερε την ελπίδα και ετοίμασε τη λευτεριά του Γένους», είπε μεταξύ άλλων ο Σεβασμιώτατος ποιμενάρχης μας κ. Κοσμάς. 
«Στον σκληρό και σκοτεινό 18ο αιώνα, το έτος 1714, ανέτειλε η ελπίδα. Και η ελπίδα γεννήθηκε εδώ στον τόπο μας, στο Μέγα Δένδρο της επαρχίας του Αποκούρου της Αιτωλίας… τη στιγμή που μυριάδες χριστιανών Ελλήνων υπέφεραν, βασανίζονταν απάνθρωπα από την κτηνωδία των Τούρκων, φυλακίζονταν και οδηγούταν στο θάνατο.
…Ο Άγιός μας πήρε το ραβδί του και τον πανάγιο Σταυρό και εξώρμησε από το Άγιον Όρος. Πήρε και την ευλογία του Πατριάρχου και περιώδευσε όλη την πατρίδα.«ἄφησα τήν ἐδικήν μου προκοπήν, τό ἐδικό μου καλόν καί ἐβγῆκα νά περιπατῶ ἀπό τόπον εἰς τόπον καί διδάσκω τούς ἀδελφούς μου» έλεγε ο ίδιος... Έτρεχε ασταμάτητα για να πολεμήσει τον Εωσφόρο και τα όργανά του, να αφυπνίσει βεβαρυμένες συνειδήσεις, να συγκρατήσει πτώσεις και προδοσίες, να παρηγορήσει και να σκουπίσει δάκρυα, να αναπτερώσει το φρόνημα, να σταματήσει το κύμα του εξισλαμισμού, να διδάξει τα ελληνικά γράμματα, να διατηρήσει ανόθευτη την χριστιανική ταυτότητα του Έθνους. Έτρεχε ο Άγιος Κοσμάς αποφασισμένος να πεθάνει για το Χριστό…  
» Ορθοδοξία, Ελλάδα, Αιωνιότης ήταν οι στόχοι του, το κέντρο της προσφοράς του και των διδαχών του. Και έχυσε το αίμα του για την αγάπη του Χριστού. Οι αγώνες του για να τιμάται η ημέρα της Κυριακής ως ημέρα λατρείας του Θεού και αγιασμού, ενόχλησαν τους Εβραίους και τον οδήγησαν στο μαρτύριο.
» Έτσι, ο κοντακιανός καλόγερος από το Μέγα Δένδρο, ο πτωχός, ο περιφρονημένος διδάχος, έδιωξε το σκοτάδι, έφερε το Φώς το αληθινό στις ψυχές των Ελλήνων, ετοίμασε αξίους αγωνιστάς και μαχητάς για να οργανώσουν και να φέρουν τη λευτεριά του Γένους. Κράτησε ανόθευτη τη φλόγα της ορθοδόξου πίστεως και της αγάπης της πατρίδος, έσωσε τη Ρωμιοσύνη.
» Πόσα αλήθεια του οφείλει η Ελλάδα, πόσα του οφείλουν οι Έλληνες.! Αν είχαμε αξίους και φωτισμένους ηγέτας, η 24η Αυγούστου, ημέρα του μαρτυρίου του και της μνήμης του, θα ανακηρυσσόταν ως πανελλήνια ημέρα εορτής και ευγνωμοσύνης όλων των Ελλήνων».
Τέλος, ο Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμάς, τόνισε πως «από σήμερα, στο πλαίσιο της συμπληρώσεως 300 χρόνων από της γεννήσεως του Αγίου Κοσμά, άριστον και ωφέλιμο θα είναι να βάλουμε στον εαυτό μας την αρχή:  
Να γνωρίσουμε προσωπικά τον Άγιο Κοσμά. Να μελετήσουμε τις διδαχές του, να δεχθούμε τα μηνύματά του, να μιμηθούμε την αγιασμένη ζωή του, την αγάπη του στο Χριστό και την Ορθοδοξία, στην Πατρίδα και τη Ρωμιοσύνη. Να εργασθούμε για να αναστηθεί η ερειπωμένη ελληνική παιδεία, να διαφυλαχθεί αναλλοίωτη η χριστιανική ταυτότητα του Γένους μας. Έτσι, θα είμαστε γνήσιοι απόγονοι και πατριώτες του Αγίου Κοσμά».
 
 Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την απονομή των Διπλωμάτων και των Πτυχίων Βυζαντινής Μουσικής στους αποφοιτήσαντες σπουδαστές, ενώ όλοι μαζί έψαλλαν την Φήμη του Σεβασμιωτάτου.

 kosmasaitolos.blogspot.gr

Κατασκηνώσεις Ιεράς Μητροπόλεως 2014


Με τη Χάρη του Θεού και την ευλογία του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας, Μητροπολίτου Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμά, θα λειτουργήσουν κι εφέτος οι Κατασκηνώσεις της Ιεράς Μητροπόλεως, στις εγκαταστάσεις της περιοχής Ρίζα Αντιρρίου, δίπλα στη θάλασσα.
Στις πέντε κατασκηνωτικές περιόδους που θα πραγματοποιηθούν, τα παιδιά και οι έφηβοι θα έχουν τη δυνατότητα μέσα από μια ομαδική ζωή, να ζήσουν την καθημερινότητα της επικοινωνίας, να διασκεδάσουν, να αναπτύξουν σωστές φιλίες και να μορφωθούν αληθινά. Παράλληλα μέσα από τις σημαντικές λατρευτικές ευκαιρίες μπορούν να συμμετέχουν στην πνευματικότητα της Ορθοδόξου Εκκλησίας.
Οι Κατασκηνωτικές Περίοδοι για το καλοκαίρι του 2014 είναι:
Α. Κορίτσια Δημοτικού: 1 Ιουλίου έως 11 Ιουλίου
Β. Αγόρια Δημοτικού: 12 Ιουλίου έως 22 Ιουλίου
Γ. Κορίτσια Γυμνασίου – Λυκείου23 Ιουλίου έως 1 Αυγούστου
Δ. Αγόρια Γυμνασίου – Λυκείου12 Αυγούστου έως 26 Αυγούστου
Με την ευθύνη της Αδελφότητος «Αγία Φιλοθέη» θα λειτουργήσει Β’ Περίοδος για Κορίτσια Γυμνασίου – Λυκείου από  1 Αυγούστου έως 11 Αυγούστου.
Για πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής μπορείτε να απευθύνεστε:
·        Στο Μεσολόγγι, στο Βιβλιοπωλείο «ΦΑΡΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ»
Πλατεία Ραζή - Κότσικα (πρ. Κέννεντυ), τηλ. 26310 26549
·        Στο Αγρίνιο, στο Γραφείο Περιοδικού «ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ» Καραϊσκάκη 20 (πεζόδρομος) 1ος όροφος, τηλ. 26410 58458
(Τρίτη και Τετάρτη 09:00’ – 14:00’ και Τρίτη 18:00’ – 20:00’)
Οι δηλώσεις συμμετοχής θα συγκεντρώνονται:
·        Για τις Α’ και Β’ περιόδους του Δημοτικού έως την Παρασκευή 13 Ιουνίου.
·        Για την Γ’ Περίοδο των Κοριτσιών Γυμνασίου – Λυκείου έως την Τρίτη 15 Ιουλίου.
·        Για την Δ’ Περίοδο των Αγοριών Γυμνασίου – Λυκείου έως την Πέμπτη 31 Ιουλίου.

Σε όλες τις περιόδους θα τηρηθεί αυστηρώς σειρά προτεραιότητος, ενώ οι δηλώσεις πρέπει να συνοδεύονται από Βεβαίωση Γιατρού.
 
 kosmasaitolos.blogspot.gr

Δυο Κατουνιώτες στον ημιμαραθώνιο Λευκάδας


Ο Παναγιώτης Μαλτέζος και ο Χρήστος Μούχας συμμετείχαν στον ημιμαραθώνιο Λευκάδας(21,1 χιλ.) την 1 Ιουνίου 2014 ανάμεσα σε 900 δρομείς (άνδρες -γυναίκες -παιδιά ).
Επίσης είχε αγώνες  5,10 21 χιλ για τους μεγάλους  και 1000 μέτρα για παιδάκια γυμνασίου –
Δημοτικού, συμμετείχαν δρομείς κ από άλλες χώρες.
Ο Παναγιώτης Μαλτέζος τερμάτισε σε 1 ώρα και 33 λεπτά.

Ο Χρήστος Μούχας που συμμετείχε και αυτός στον  Ημιμαραθώνιο Λευκάδας (21,1 χιλ) τερμάτισε  με χρόνο 2 ώρες κ 9 λεπτά !!!
 
 katounanews.blogspot.gr